Het leven van een Backpacker........ - Reisverslag uit Mildura, Australië van Catherina en Kim - WaarBenJij.nu Het leven van een Backpacker........ - Reisverslag uit Mildura, Australië van Catherina en Kim - WaarBenJij.nu

Het leven van een Backpacker........

Door: Cath en Kim

Blijf op de hoogte en volg Catherina en Kim

21 November 2014 | Australië, Mildura

Gaat niet altijd over rozen!

Nu moeten jullie bij deze titel niet heel erg schrikken want na regen komt zonneschijn! :-)

We zijn maandag vertrokken vanuit Sydney met Linde en Thijs. We hebben eerst nog de hele middag bij Colaroy beach gezeten en toen in de bus naar Sydney. Dit was met al die bepakking nog best een ding. De dagrugzak op de grond en je backpack op je rug houden dan blijft er nog net een randje stoel over om op te zitten. Gelukkig hoeven we zo maar 45 minuten te zitten! *ahum :-0 Natuurlijk worden we al snel melig en krijgen we de slappe lach! Op het centraal station van Sydney aaangekomen is het even zoeken waar de bus vertrekt. Om 20u stappen we in de nachtbus en gaan via Canberra naar Melbourne. Z'n nachtbus klinkt erg leuk maar lekker en veel slapen wordt hem niet! :-(
Dinsdag komen we om 8u aan in Melbourne en nu....? Geen idee..... we gaan op zoek naar free wifi en vinden uiteindelijk een commonwealthbank waar een mooi bankje staat, hier slaan we ons kamp op en maken we plannen. We trekken veel bekijks maar niemand gooit geld in de pet die we voor ons kamp neerleggen. :-(
We krijgen dan eindelijk goed nieuws: we kunnen een baan krijgen in Mildura. Helemaal enthousiast en vrij impulsief regelen we vervoer naar Mildura. Als dat geboekt is gaan we op zoek naar een hostel, we vinden ze te duur en opperen de gekste ideeën: onder een brug, in een kerk, op het station, bij mensen thuis of op ons bankje waar we ons erg thuis voelen! We hebben besloten om op het station te overnachten jha het leven van een backpacker is ook spannende bucket list dingen ondernemen :-) we vinden een waiting room waar best redelijke banken staan, waar het warm is en waar op ons na geen rare mensen zitten. Na een uurtje, Cath en Linde liggen al lekker met hun oogjes dicht komt iemand vertellen dat deze waiting room dicht gaat maar gelukkig is er nog één, vol goede moed lopen we naar de andere kant van het station. We komen aan bij een glazen hok met harde banken met leuningen er zitten 2 vage types maar die kunnen we wel aan! Dan komt de ene naar de andere drugsverslaafde zwerver binnenlopen. Als we met 9 rare zwervers zitten besluiten we naar de hungry jack te gaan een soort mcdonalds is dat. Hier drinken we wat, hebben we lol, praten we en slepen elkaar door de dipjes heen ook komen we erachterdat Guus veel toepasselijke nummers heeft op onze situatie. Het is een nacht, dat komt door jou, per spoor en tranen gelachen! we blijven hier tot sluit zitten 6.00 in de ochtend! Nog 1,5u en onze trein vertrekt :-) De eerste waiting room is weer open en hier doen catharina, thijs en Linde nog even een powernap. Kim blijft wakker omdat ook onze vrienden de zwervers hier nu zijn en wij graag onze spullen allemaal willen houden hoe zwaar onze rugzakken ook zijn! Dan is het tijd om met de trein naar swan hill te gaan waar we de bus naar Mildura pakken. Onderweg slapen we en kijken we of we ook australische dieren zien. Helaas hebben we als we in Mildura aankomen maar 1 dode emoe gezien! :-(
We bellen voor de zekerheid nog even met australian backpackers of het normaal is dat je drie weken vooruit moet betalen ze adviseren ons om het niet te doen. Dan bellen we deze working hostel mensen af, ze willen nog wel even komen om te praten. Als ze nu weer met een ander verhaal komen besluiten we niet in hun hostel te verblijven en via hun te gaan werken. Okeej maar daar staan we dan in Mildura zonder werk en zonder hostel. Gelukkig is er wel een commonwealthbank hier gaan we via de gratis wifi op zoek naar een slaapplaats:-) we vinden al snel een motel waar we heengaan. Er is nog een 4 persoonskamer vrij die we dan meteen boeken! Als we de deur open doen en vier opgemaakte bedden zien staan weten we niet hoe snel we hierop neer moeten ploffen. Daarna nemen we om de beurt een douche. Na 3 dagen niet kunnen douchen is ons haar vreselijk vet en stinken we als een malle......wat waarderen we het hebben van een douche nu! We schreven toch al dat het leven van een backpacker niet altijd over rozen gaat! We doen boodschappen en halen wat te eten. Dan wassen we onze kleren en hangen deze over de reling te drogen! :-)
Als we even lekker buiten zitten te praten met zijn 2en komt Linde ons vertellen dat we en baan als orange picker hebben in waikery. We zijn natuurlijk erg blij en maken plannen. Vandaag donderdag vertrekken we vanuit Mildura, we gaan met de bus naar Renmark wat weer erg genieten is van het outback landschap! :-) waar we vanavond slapen weten we nog niet, misschien is er wel een brug waar we onder kunnen slapen! :-P

Verder zijn we al redelijk gewend aan ons leventje hier. We kijken bij het oversteken al eerst naar rechts en dan naar links, we noemen de dollar nog maar 7 van de 10 keer euro, de mensen verstaan het Engels wat wij spreken al iets beter en we gaan netjes in de rij staan als we op de bus moeten wachten!

Bedankt voor alle leuke reacties die vinden we erg leuk om te lezen!

Dikke Tút Cath en Kim

• 21 November 2014 - 11:56

Rommy:

He dames! Wat een verhaal van jullie! Dan ben ik toch blij dat ik elke nacht lekker warm in mijn eigen bedje kan liggen en een douche kan pakken wanneer ik zelf maar wil! Respect voor jullie dat jullie dat zo doen daaro, gewoon op een bankje slapen! Ja je moet toch wat als het niet anders kan:) veel plezier met jullie avontuur! Dikke tut

• 21 November 2014 - 13:44

Wieke:

go girls

• 21 November 2014 - 14:37

Karin:

Hallo meiden,

Spannende nachten lees ik wel, Wel leuk om zoiets mee te maken als je met 4 man bent. Hopelijk is het gelukt met het baantje als sinaasappelplukkers. Je moet ergens beginnen.
    Veel sterkte bij het plukken en hopelijk bevalt jullie hostel hier wel en staat er een bed en is er een douche.
    xxxxxxx Wilco en Karin

• 21 November 2014 - 18:15

Ytsje:

Hee australians wat een belevenis wat een verhaal
    .wel goed dat één de wacht houd.
    Succes met de sinaasappels. Oranje? .
    Ben benieuwd naar de sinasappelboom. Ha ha
    Succes ermee

• 21 November 2014 - 20:29

Sjoukje:

Lieve meiden wat spannend allemaal fijn om jullie zo te volgen have fun dikke kus

• 22 November 2014 - 22:51

Yvonne:

Hoi dames

Wat fijn dat jullie ons op de hoogte houden van jullie spannende belevenissen. Vergeet vooral niet te genieten! groetjes

• 23 November 2014 - 13:35

Sonja:

Hoi froulju,

Het avontuur is al helemaal begonnen;-)
    Het leest als een spannend boek,leuk,ben benieuwd naar jullie volgende adventures
    Have fun,
    Leafs Sonja