Goodbye Australië........Hello Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Catherina en Kim - WaarBenJij.nu Goodbye Australië........Hello Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Catherina en Kim - WaarBenJij.nu

Goodbye Australië........Hello Nieuw Zeeland!!

Door: Cath en Kim

Blijf op de hoogte en volg Catherina en Kim

11 Maart 2015 | Australië, Sydney

En daar zijn we alweer......Met het laatste verslag uit Australië!


Dat 1 dagje werken werden er 2! Donderdagmiddag om 17u is onze druivenpluk carrière voorbij! Gelukkig hoefden we nog geen afscheid te nemen omdat we vrijdag ons loon nog even op mogen halen. Vrijdagmiddag rijden we naar David met een chocoladetaart voor hem en Sue en de italianen. David vergeet ons vast na deze taart niet meer. We krijgen ons laatste loon en rijden even naar het huisje van Francesco om gedag te zeggen....hij is er helaas niet! Dan rijden we voor de laatste keer over het terrein, ontwijken we een diep gat in de weg en rijden we een waterleiding door midden......zo en nu weten we zeker dat David ons niet meer gaat vergeten! Het water spuit 2 meter hoog en dus racen we naar David zijn huis! Daar komen we ook Francesco tegen en knuffelen we hem gedag (naar onze mening veel te kort ;-)
Zaterdag is Francesco jarig en omdat we vrij hebben en wel zin om er even op uit te gaan besluiten we bier te halen als cadeau en naar hem en Valerio toe te rijden. Hij is erg verrast en we worden meteen voor een biertje binnen gevraagd. We praten,lachen, drinken bier, maken foto's en zeggen gedag! Dag Italianen bedankt voor de gezelligheid!
Terug in ons huisje gaan we eten en als het bijna donker is rijden we naar de rivier. We hebben namelijk een bucket list en laat daar bij ons alle drie nou eens naakt zwemmen op staan, als je dan ook nog eens heel dicht bij de ideale locatie woont is 1en 1natuurlijk 2. Zo gezegd, zo gedaan en als het bijna donker is springen we naakt in de rivier! Heerlijk!
Zondag is het dan echt tijd om alles in te gaan pakken en afscheid te nemen van ons heerlijke huisje, Barry, Rhonda en natuurlijk onze schone was dief Magnus de hond! Later blijkt ook van Linde haar schoenen maar dat wisten we toen nog niet!
We rijden richting Sydney en besluiten om in junee te slapen. We slapen op de parkeerplaats bij de supermarkt omdat daar ook openbare toiletten zijn......helaas zijn deze op slot! :-s Het weer in George slapen is even wennen maar wel erg knus! De volgende ochtend rijden we vroeg verder zodat we nog naar de blue mountains kunnen. Dit is een groot natuurgebied waar wij de Wentworthfalls bekijken en naar the three sisters gaan. Het is allemaal overweldigend mooi en je wordt er best wel een beetje stil van. Bij beide kan je een wandeling doen. De trappen naar beneden zijn goed te doen, vervolgens is er z'n mooi uitzicht en dan....... moet je weer helemaal naar boven wat best afzien is! Hierna rijden we in onze George naar Collaroy waar ook het hostel van Australian Backpackers zit. We slapen op een parkeerplaats bij het strand en dit is echt de allerlaatste nacht in onze trouwe vierwieler.

Dinsdag regelen we de laatste dingen zoals medicare, halen we onze post op in het hostel waar Linde ook meteen incheckt. Als we al haar spullen naar haar kamer brengen komt ze erachter dat haar werkschoenen weg zijn. Deze had ze zondag nog schoongemaakt en boven op de auto gezet en....... daar laten staan. Omdat George best wat geluid maakt hebben we ze niet van het dak horen vallen :-s Dan gaan we op naar het centrum van Sydney en gaan met de ferry vanaf manly. We genieten nog van het uitzicht op het operahouse en de harbourbridge. Als we weer terug zijn eten we nog met zijn drieën en nemen afscheid van George. We brengen hem bij de garage en halen al onze spullen eruit! Dan lopen we weg en kan onze, lieve, stoere, trouwe George met pensioen! George we zullen je missen, maar nooit vergeten!
En daarna is het tijd geworden om na 4 maanden afscheid te nemen van Linde! In de eerste week dachten we nog hoe komen we van haar af maar al snel wilden we haar niet meer kwijt! Lieve Lin bedankt voor deze 4 maanden! We gaan elkaar in Nederland weer zien!
Dorien (ons mam van Lin) bedankt voor je trouwe reacties en wat leuk dat je ons blijft volgen!
Daar gaan we dan! Lin op weg naar de bus die haar naar het hostel brengt en wij op weg naar de bus die ons naar het vliegveld brengt.....nog 1 knuffel......nog 1 keer alle goede raad herhalen......nog 1 keer elkaar het allerbeste wensen.......nog 1 keer uitspreken dat we elkaar weer gaan zien in Nederland..... nog een laatste knuffel......en dan gaan!......okeej...okeej.....en dan nog heel vaak achterom kijken en zwaaien!

Als we samen in de bus zitten onderweg naar het treinstation stapt er een jongen in de bus die duidelijk onder invloed van veel drugs is. Hij geeft de buschauffeur een aantal losse dollars en een klein wit pakketje, vervolgens geeft de buschauffeur hem een briefje van 50 terug en zijn buskaartje......hmmmm dat hier iets niet klopt staat vast. Maar goed de buschauffeur laat ons netjes weten waar we er uitmoeten en hoe we bij de treinen komen. We nemen de trein naar het vliegveld waar we de nacht zullen doorbrengen.....backpacken moet natuurlijk ook een beetje spannend blijven ;-)
Op het vliegveld aangekomen gaan we bij de aankomsthal zitten en verzinnen verhalen wie,wie op komt halen. Het leuke aan onze eigen hello, goodbye is dat we er soms helemaal naast zitten. Als we gaan zitten valt ons meteen een man op die met een bos bloemen en een ballon zenuwachtig staat te wachten. We zijn de man geregeld even kwijt en zien hem dan buiten staan te roken. De man wordt hoe langer het duurt hoe nerveuzer en kan volgens ons er elk moment bij neervallen. Dan eindelijk na 14 sigaretten neemt de man een sprint en valt op zijn knieën neer, dan horen we een kinderstem Daddy roepen en rent er een meisje van 4 jaar op haar vader af, de man barst in huilen uit en wij weten het nog maar net droog te houden!
Dan gaan we opzoek naar een slaapplaats en komen we uit bij een bank met stopcontact. Als we ons hier net lekker op geïnstalleerd hebben komt er iemand aan die ons vriendelijk verzoekt om een ander plekje te zoeken omdat het hier dicht gaat. Het hele vliegveld gaat dicht er blijft alleen een klein stukje open. Dit stukje delen we met zo'n 50 andere reizigers. Er staan maar een paar stoelen dus bivakkeren we op ons picknickkleedje op de grond.Om 4.30 gaat het hek weer open en zoeken we een warmer plekje waar we nog even slapen. Dan is het tijd voor een kopje thee en een douche. Het is nog even spannend of onze vlucht wel op het bord verschijnt maar als die er dan op staat kan het niet meer fout gaan. We checken in en nemen een lekkere fruitsalade. We sneupen wat in de winkeltjes en vragen ons af waarom er zoveel mensen omgeroepen worden. Als we naar de gate lopen horen we dat er weer iemand omgeroepen wordt en we grappen nog even dat wij dat zijn! Als we al een tijdje bij de gate zitten komt er een stewardess op ons af die al een aantal keer onze namen heeft om laten roepen........oeps dus toch...... we dachten handig te zijn door ons kookplaatje mee te nemen.....helaas mocht dat niet van china airlines en hebben ze het koffertje met kookplaatje uit mijn flightbag gehaald de stewardess kwam ons daarvan even op de hoogte stellen. En als de stewardess dan weg is kan je natuurlijk maar 1 ding doen.......juist ja de slappe lach krijgen!

Dan is het tijd om aan boord te gaan en gaan we op naar Nieuw Zeeland

Xx





















  • 12 Maart 2015 - 03:00

    Linde:

    Kimmert en Cath,
    Goeikes! Jezus wat mis ik jullie al erg! Ik wil steeds ongepaste opmerkingen maken en "daar moet een piemel in" zingen, maar dan besef ik dat jullie er niet zijn om me uit te lachen. Wat heb ik ook gehuild op de bus. Ik heb het verhaal ooit verteld toch van ons mam Dorien die huilend bij de V&D om een spiegel vroeg? Dat verhaal heb ik vast, net zoals elk ander, met immitaties en alles erbij gedaan, en zo stond ik dus ook bij verschillende buschauffeurs om te vragen of de bus ook stopte in Collaroy (en vervolgens ben ik 3 haltes te ver blijven zitten, want nu was er niemand die mee oplette op waar ik uit moest stappen). En dan zat ik daar en kwam er weer een leuke herinnering boven, en dan zat ik eenzaam in de bus loei hard te lachen terwijl de tranen over mijn stroomden.
    Maar ik heb jullie volgensmij al genoeg gerust gesteld via whats'app met de plannen van mijn verblijf in Sydney, en mijn gezelschap dat langs zal komen.
    Oooh goeikes, wat hoop ik dat jullie een mooie reis zullen hebben! En ik weet dat dat wel goed komt, maar alsnog: Have fun!
    Let goed op jullie zelf en vergeet naast alle stress van het backpacken niet ook te genieten!
    Nog n keer bedankt voor deze geweldige 4 maanden! Wat ga ik hier later veel aan terugdenken. Later? Nu al! Wat was dit geweldig en wat zal ik jullie dankbaar blijven daarvoor!
    .xxxx Lin

  • 16 Maart 2015 - 00:10

    Ria:

    Ha, eindelijk heb ik jullie gevonden. Ik lees wel dat jullie veel beleven. Veel plezier in Nieuw-zeeland en ik hoop nog meer verslagen van jullie te lezen. Groetjes van Ria

  • 23 Maart 2015 - 18:44

    Dorien:

    Hoi meiden,
    Ik heb jullie weer gevonden! Wat is het toch gezellig om jullie reisverslagen te lezen én zo krijg ik ook nog eens wat te horen over Linde. Naaktzwemmen, schoenen op het dak. En wat een ontroerend stukje over jullie afscheid, las het voor aan Rick (ons pap) en kreeg tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Ik had van Linde al wel gehoord dat het afscheid moeilijk was geweest. En als je je voelt zoals ik (vroeger) tijdens het verhaal van het spiegeltje, dan is het echt héél erg geweest!
    Wel leuk om Linde's reactie hierboven te lezen, "haar gezelschap dat langs zal komen". Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat in Nieuw-Zeeland, hopelijk gaat alles goed en beleven jullie daar ook leuke avonturen die ik hier dan weer kan lezen.
    Hele fijne tijd nog daar en tot snel!
    groetjes Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Catherina en Kim

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 11191

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 15 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: